onsdag

Changes

Robin Green gör comeback i sin kritikerrosade blogg om sitt eget, ointressanta liv!
Visst, inspirationen tryter, men det har trots allt hänt en del sedan den senaste uppdateringen.



Hej alla hänginva blogg-fans! (Morfar och Nina).
Ja, det har som sagt gått en tid sedan mitt senaste blogginlägg, och det har ni säkert noterat.
Har jag någon förklaring till detta fatala faktum?
Ja det har jag.
Jag har, helt hänsynslöst, struntat i er nyfikenhet och istället ägnat min tid till vardagssysslor.
Min tid som arbetssökande ungdom är passé och jag har nu, till skillnad från när jag var en blogg-nerd, saker att göra på dagarna.

Let's start from the beginning...

Jag flyttade i påskas till en lägenhet belägen i världsmetropolen Borås för att starta ett eget liv.
Två dagar senare, efter ett halvårs arbetslöshet, hade jag jobb.
På ett av Sveriges mest oseriösa företag.
Men det var trots allt bättre än inget, låt oss åtminstone låtsats som det var det.

Min arbetsuppgift var att sitta vid en datorskärm i åtta timmar i sträck var eviga dag och försöka få tag på de högsta hönsen på några av Sveriges största företag.
Det var lättare sagt är gjort.
För de flesta IT-chefer och Verkställande direktörer har annat för sig på dagarna än att sitta i telefon.
Om jag trots allt, någon enstaka gång, skulle komma fram till någon av dessa upptagna herrar så var nästa problem att försöka få med dom på ett möte, som till exempel kunde gälla en demonstration av en skrivare. Naturligtvis så var det ytterst få, av de ytterst få jag ens kom fram till, som hade tid för ett sådant möte.

Jag bokade kanske fem-tio möten på en vecka, och det gav mig en lön på cirka 6000 kr i månaden.
Men vi låtsas som om det var bättre än inget.

Forsträttning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar