onsdag

Lilla patteklämmardagen

Kl.23:10
Det ska va' gôtt å leva, annars kan det kvitta.
Just nu känner jag att det kan det kvitta.

Samma eländiga visa, dag ut och dag in.

Jag vaknar av min väckningssignal, som jag varje kväll ställer in på 08:00, och snoozar i ca. tio till hundratjugo minuter.

När jag sedan har kämpat mig upp ur sängen så går jag raka vägen in i köket och sätter på morgonkaffet.


Efter att ha druckit en-två koppar kaffe så brukar jag känna mig tillräckligt vaken för att orka med resten av mina morgonrutiner.

Jag tar med min hund Kajsa på en liten promenad,
sedan går vi hem igen.


Resten av dagen ägnar jag åt sysslor som att läsa tidningen, diska, söka jobb och dricka kaffe.


Kl.23:30

Jag
och mamma åkte till stan ock tittade på en lägenhet, efter en lång dag på mitt jobb som arbetslös.

Men det var inte mycket att titta på.

Sen vi fick besked om att lägenheten som vi tittade på i går gick till en annan köpare.
Det var verkligen en drömlägenhet, så vi blev en aning besvikna.

Dagens VAFAN

Dagens VAFAN går utan tvekan till TV 4.
Hur fan har dom mage?
Att sända Crocodile Dundee för femtioelfte gången?!
Den borde få pris som världens mest söndervisade film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar