onsdag

Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig.

Kl.10:45
Jag vill börja med att tacka för alla underbara komplimanger för min blogg som jag har mottagit.
Dessa har dessvärre lett till en djup prestationsångest.
Nu känns det som att allt jag skriver måste hålla samma klass som mina tidigare inlägg, inte för att jag själv tycker att de är så speciellt högklassiga.
Men något måste det vara med dem.

Nu har jag i varje fall tagit mig i kragen, för jag tänker inte ge upp hoppet om min blogg, om den nu är så fantastiskt trevlig att läsa.

Jag tänker fortsätta med bloggandet, och jag tänker genomföra det med extravagans.



Nu, vackra ni, ska jag tipsa om en ny serie som sänds i SVT1.
Åh, herregud heter den, och den handlar om Jonas Gardells jakt efter Gud.
Han vill med TV-serien bevisa att gud inte finns, trots att han själv är troende.

Jag betraktar mig själv som en agnostiker och tror inte att det går att bevisa någonting, men jag tror absolut inte på Gud.

Gardell tog bland annat upp det första av Guds tio budord;
"Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig".
Detta förutsätter ju att det faktiskt finns andra gudar vid sidan av kristendomens Gud.
För man kan inte förbjuda något som inte finns.

Han berättade också att Gud säger emot sig själv upprepade gånger i evangelierna.

Åh, herregud sänds på tisdagar kl.21:00 i SVT1.





Dagens "VAFAN"
Laga mat i en kaffebryggare??
Jag läste en artikel i Aftonbladet i dag, om en stackars kvinna som inte kunde laga mat.
Så hon testade att slänga i lite diverse livsmedelsprodukter i sin kaffebryggare.
"Bacon tar en timma att steka knaprigt".
Vafan får man en sådan idé från?
Jag blir nästan förbannad på henne, är det inte betydligt mycket smidigare, och miljövänligare, att slänga i baconet i en stekpanna?
Då blir det klart på fem minuter!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Här kan du läsa lite om varför jag gör det. Hoppas du inte är förbannad längre.. ;)

    http://kaffekokarkokboken.blogg.se/category/fragor-och-svar.html

    Ha det fint!

    Mvh
    Katja

    SvaraRadera